Skip to content

Viatge a Bailly-Noisy le Roi i Agermanament

by a 26 gener 2014

Dijous 22 de Febrer
A les 13h eixia l’avió de València

image

I dos hores després estàvem a Charles de Gaulle. El vol va anar sense problemes. En agafar la maleta vaig eixir i allí estaven esperant-me’n els meus amfitrions (Alain i Crhristian Peyrouze). Vam anar al pàrquing i d’allí cap a Bailly. Sobre les 17h arrivariem a sa casa. Em van dir que a les 18:30 teníem una reunió amb el Comité d’agermanament en l’ajuntament de Bailly

Allí vam arreglar alguns temes i vam parlar de com arreglar els altres. En acabar cap a casa a sopar (quish)

Divendres 24
El dia anterior em van preguntar si volia visitar París. Con que he estat més de 10 voltes allí vaig dir que preferia conéixer be Bailly – Noisy Le Roi i els pobles del voltant i aixi vam quedar per al dies 24 i el 25.

Després d’esmorcar vam anar a l’ajuntament on ens va rebre l’alcalde i ens ho van ensenyar

image

image

Després vam pegar voltes pel poble amb cotxe per fer-me una idea. De quan en quan paràvem i m’explicava coses

image

image

image

Vam tornar a casa i vam dinar Carn i verdura.

A les 15 va passar a arreplegar-me François Marteau, president de l’association renaissance du patrimoné de Noisy Le Roi- Bailly, que m’anava a ensenyar el cascs antics i explicar-me un poc l’historia local. Estava molt documentat i anava ensenyant-me fotos antigues i simulacions de com serien les coses destruïdes. Vam visitar esglésies, on estava un castell i on està ara (fet amb peces de l’antic). Este nou castell és privat i encara que per fora pareix un castell, per dins són apartament on viu la gent.
Ací teniu la sala exposicions i biblioteca on exposaran tres pintors de Godella:

image

image

Església Bailly:

image

image

Ajuntament de Noisy le Roi

image

Església Noisy le Roi

image

On estava castell antic:

image

image

image

El castell nou per davant i per darrere:

image

image

A les 17h em va deixar en casa. Un plaer sentir les seues explicacions.

Vaig descansar un rato i vaig aprofitar per a parlar sobre els temes d’agermanament pendents.

A les 19h hores era l’acte oficial, principal causa del meu viatge. En este l’alcalde explica les coses que han fet durant el darrer any i explica els projectes per al nou. Com que Hi han eleccions locals en març en esta part ha de ser concís. Convida als alcaldes del voltant, a algun senador. Tots munten a l’escenari. A mi també m’havien convidat i allí estava.

També fa menció d’activitats realitzades Per les distintes associacions i dona medalles a persones amb molta dedicació al poble. Entre elles, oh sorpresa per a mi, François
image

image

image

image

image

Després de l’acte Hi havia una picaeta i pràcticament vaig sopar. Vaig aprofitar per conéixer i parlar amb molta gent (gent d’agermanament, regidores, Salvador, La presidenta del Tenis Valerie, el director de Tenis Erik, etc.)

D’ahí a casa a descansar i dormir. També vaig aprofitar per vore com evolucionaven la concreció d’alguns intercanvis.

Dissabte 25

Primer vam anar a vore el mercat situat en la Plaça que a partir del 21 de Juny s’anomenarà Plaça de Godella
image

image

image

M’agrada passejar pels mercats.

Vam tornar a Casa a per Alain , cotxe i cap a St Germain du Pays i altres pobles
image

image

image

image

image

Vam dinar en un Centre comercial i vam anar a Versailles. Ja havia estat però no deixen de sorprendre els jardins
image

image

image

image

image

En acabar vam tornar a casa sobre les 17h. Després de descansar 15 minuts me’n vaig anar jo soles a patearme els pobles. Encara que havia quedat diumenge de matí amb a que m’ensenyaren instal·lacions esportives vaig anar a vorer-les i ja que no podia vore a Paco jugar, a vore si veia algun partit d’algo. En les instal.lacions obertes no hi havia ningú per que feia molt de fret. Les tancades eren de tenis. No vaig trobar on podrien jugar a bàsket tancat.

Vaig vore el casal Jove, dins tenen pimpon, futbolins, ordinadors, play, sala reunions, sala per a bandes música. Un ambient molt agradable.
image

Vaig continuar caminant fins que em vaig cansar prou. En això veig un bar en futbol en la tele. Vaig entrar i vaig veure la segon part del PSG (1-1) mentres vaig beure una cervesa.

En acabar cap a casa, a descansar, sopar, ultimant detalls d’agermanament i dormir

Diumenge 26

Ultim día. Desdejunem i anem a vore als regidors d’esports que tenen que ensenyar-me les instal.lacions (les que jo ja havia trobat i les que no). Vam quedar al bar del club de tenis on vaig aprofitar per vore algo de Nadal.

image

Després vam recorre totes les instal.lacions i vaig parlar amb prou gent (bàsket, tenis, etc.)
image

image

image

image

image

image

Tanquem els intercanvis pendents  i ens despedim de Roland i Marc. M’ha fet una bona idea de la situació i tinc més clar intercanvis que es poden fer i altres que no.

A casa, a acabar de fer la maleta i cap a l’aeroport.

Sobre l’agermanament

Els intercanvis estan basats amb un principi simple:

Els que vas es paguen l’avió i els que reben van a l’aeroport a arreplegar-los, els donen llit, menjar (en casa on mengen tres mengen quatre mentre i és molt car menjar per ahí) i activitats.

I al final, amb poc de pressupost i molt bona voluntat es poden fer molts intercanvis, que pensem que són molt positius. Els que tenim previstos per al primer trimestre, si no em deixe cap, són:

del 16 al 20 de Gener L’alcalde San Félix acudix a acte oficial a Noisy le Roi

del 23 al 26 de Gener jo acudisc a acte oficial a Bailly

del 1 al 9 de Febrer exposen 3 pintors de Godella a Bailly

el 16 de Març un corredors de Godella participaran en una mitja marató en Noisy le Roi

del 20 a 29 de Març uns escolars de Godella van a França

del 1 al 11 d’Abril tornen la visita

del 16 al 20 d’abril un equip de Noisy de Roi participarà a un torneig de Bàsket a Godella

A principis de Maig un grup de Godella oferirà un concert en Noisy

el 21 de Juny inauguren la Plaça de Godella en Bailly i uns quants estarem allí

del 23 al 30 de juny 10 jugadors de Tenis, 5 del campus multiesportiu i 10 de bàsket visitaran Noisy le Roi

Continuarà……..

Anuncis

From → varios

Feu un comentari

Deixa un comentari

