Skip to content

Dia 8. 4 juliol dimecres. Cotxe.

by a 4 Agost 2012

Ens Alcem a les 8h. Dutxa I café. Despertem a Paco i Toni i a les 10:30h anem a pel cotxe. Ho hem llogat en Avis. Rosa va anar ahir a preguntar sobre les distintes possibilitats. va vore que amb el fiord pass et feien un al rebaixa al lloguer del cotxe i ens el vam traure.

Volem el cotxe xicotet. Ens quedem un C4 ja que estem aconstrumbrat a Citroën. El cotxe és nou i, per exemple, pots posar música dels mòbils i del iPad pel Bluetooth. Eixim del garatge  i tornem a l’hotel on ja està tot preparat. Carreguem el cotxe i cap al centre de Noruega.

Jo he preparat mapes i no tenim dificultats de buscar les carreteres. Ens sorprèn lo verd del paisatge i la quantitat d’aigua però açò no es res comparat amb el que vindrà.
A les 14:30h parem a dinar en Gol. Mengem kebbab que està bo. A més el lloc és agradable. Tot i ser tard per a ells ens atenen molt be. Hem parat en Gol perquè està a mitan camí i perquè hi ha una església molt bonica. Peguem voltes pel poble però no la trobem. Decidim continuar la marxa i en agafar de nou la carretera la veiem. Tornem al poble i resulta que estava molt prop d’on hem dinat.
Paguem i entrem al complexe on està l’esglèsia. Es molt antiga i de fusta. Molt bonica i diferent al que estem aconstumbrats. En el mateix complexe hi ha una espècie de poblat víking on celebren festes i reunions. Té llocs per menjar, una barra de bar. Cases amb un poc d’història. Trolls, etc. També es poden fer espectacles, tirolina, etc. A l’altra part es poden fer activitats però ja es tard i hem de continuar la marxa.

A les 16:30h parem en Geilo per comprar menjar en un supermercat.
Al eixir de Geilo parem per vore el gel. Son les 17h. Després parem a vore unes cascades. Fem varies parades. El paisatge es increïble. La carretera a ratos es molt roin i perillosa. Un rato pensava que anàvem en carretera de uno I era de dos.
Passem per Kinsarvici continuem. Passem per Lofthus i després girem a l’esquerra on està la residència. Es preciós. Ens acomodem i preguntem on sopar. Baix està la gesthouse on puguem anar. Arribem a les 20:00h i ja anaven a tancar. Preguntem i ens diuen que si que ens poden donar a sopar.

El menjar es Thai però, tot i no estar aconstrumbrats, ens agrada.

Acabem i peguem un passeig pel fiord. Ens sorprèn la quantitat d’arbres fruitals que hi han. A més el terreny té pendent i estan plantats tipo espaldera.

Tornem a les habitacions. Esta nit tenim dos. Al costat estan sentint la tele en la sala comú. Ens acostem. Estan jugant quarts de final de la copa de futbol. Quan estaven acabant la pròrroga clava l’equip que estos volien.

Ja toca dormir però prèviament discutim sobre els possibles itineraris de demà. Hem de creuar un fiord. Puguem fer-ho des de un lloc mes prop d’on estem, però en eixe cas hem de fer dos ferris o tornar per on hem vingut (carretera roin) i agafar el ferri pel lloc mes curt. En salve uns quants mapes.