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Carrils Bici a Godella

by a 14 Abril 2010

Ja fa temps que van dir que anaven a fer una xarxa de carrils bici a Godella. Portem molt de temps esperant-la. Ara, crec que amb diners del Plan ZP, han fet un carril que va des del Domus fins a Ramon i Cajal. En primer lloc puguem estar contents per que ja hi ha una linea de la suposada xarxa (que enllaçaria en  un carril bici que va a Rocafort).

Algunes crítiques sobre la xarxa:

He anat moltes voltes en bici del Barranquet fins a Ramon i Cajal i MAI he anat pel carrer Rocafort/Paterna. O bé he anat pel carrer Sant Blai o bé pels Pitufos. El carrer Rocafort/Paterna és el que més empinat esta i els ciclistes l’eviten. Deu d’haver motius tècnics per a fer-ho per ahí, però estic segur que el que ho ha decidit no sol anar en bici per ahí. També hem de dir que no està clar com passar del carril que estava fer al nou (que comença al Domus). A més, és perillós el pas davant de l’ermita. Hui per hui, aquest carril bici està servint per a que aparquen els cotxes dels que van a deixar els xiquets al domus (Com era esperable).

Per altra part, com és que no han utilitzat la reforma de la pujada a l’ermita per a fer un carril bici?. Abans anavem en bici per on estaven els arbres. Ara, o vas per on van els peatons o per on van els cotxes (molt perillós per lo estret). Podrien haver fer un carril bici!.

També seria interessant un carril bici a Ramon i Cajal que conectara amb Campolivar.

La noticia que apareix baix no se molt be com es posara en pràctica ni en que consistiu.

Teniu alguna opinió sobre aquest tema?. Espresseu-la!

Paco.

L’Horta tendrá una red de más de 1.500 bicicletas gratis para trece localidades

La comarca ahorrará 825.000 litros de gasolina y dejará de emitir 2.000 toneladas de dióxido de carbono

Las bicicletas serán para el verano y para el resto del año en l’Horta. Las localidades de Godella, Manises, Moncada y Mislata se subirán en los próximos meses a la red de bicicletas públicas gratuitas que recorrerá un total de 13 poblaciones y que pretende implantar a medio plazo un servicio común homologado para poder circular libremente por esta zona.
Esta iniciativa, que incorpora 410 bicicletas y que superará las 1.500 unidades, permitirá a la comarca ahorrar 825.000 litros de gasolina anuales y evitar la emisión de 2.000 toneladas de dióxido de carbono a la atmósfera, según datos aportados por la Agencia Valenciana de la Energía.
Este servicio gratuito de préstamo beneficiará a más de 108.000 habitantes, gracias a las 1.500 bicicletas convencionales y las veinte eléctricas (de pedaleo asistido) que compondrán este entramado y que ya funcionan de forma experimental en Torrent y Paterna.
Además de estas últimas cuatro localidades, Paiporta, Torrent, Aldaia, Alaquàs, Quart de Poblet, Xirivella, Catarroja, Burjassot y Paterna tejen este circuito de paseo sostenible que se enmarca dentro del programa Ahorra con Energía de la Conselleria de Infraestructuras.
En Godella se van a instalar cien bicicletas repartidas en cuatro bases situadas en lugares estratégicos del municipio con una inversión de 126.758 euros. En Manises serán 140 las unidades que se distribuirán en cinco puntos de recogida. En la localidad de Mislata se colocarán 85 en seis bases y en Moncada la misma cifra, también repartidas en seis ubicaciones.
Los préstamos tendrán que ser gratuitos o con el pago de una cantidad simbólica. Cada Ayuntamiento «tendrá la obligación de mantener el servicio un mínimo de tres años en funcionamiento».
Tres horas
El tiempo de alquiler lo establecerá cada población pero estará en torno a las dos o tres horas porque lo que se pretende con esta medida es que sirva como alternativa de desplazamiento al vehículo privado. En Torrent ya hay 360 bicicletas en funcionamiento distribuidas en doce bases y en Paiporta hay 60 unidades en circulación.
Las próximas redes que se pondrán en marcha son las de Catarroja, con 150, y Paterna, con 440 unidades, que entrarán en servicio progresivamente.
La Conselleria está estudiando «homologar todos los sistemas de estos municipios para que a medio plazo se constituya como un único servicio común».
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From → Godella

2 comentaris
  1. Estic totalment d’acord. Jo sempre he evitat la pujada del Domus. Visc 45 anys a Godella i probablement la he pujat 3,4 o 5 vegades i de xicotet.
    El tema pujada l’ermita encara que atractiu i amb el suficient espai per a compartir i integrar passejants, tràfic i ciclistes. Torna a incidir en el problema de les característiques de terreny dins de la població, massa pujades i, ja saps, tot el que puja baixa i al anvers.
    T’oblides de Tauro, el dissabte increpi a una conductora que deixa el cotxe en el carril bici, just quan passaven 2 persones, que ja és merit haver realitzat l’esforç de la pujada per a després, Pam!!.

  2. Paco Arandiga permalink

    Hi haurà alguna planificació de xarxa de carrils bici a Godella?. O anem fent carril a carril?

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