Skip to content

Dia 7. Excursio a la torre del paine.

by a 8 gener 2010

La calefacció per la nit ha funcionat correctament. Inclus feia calor.
S’alcem a les 6:30. Es de dia. Els xiquets no posem molts problemes per alcarce. Desdijunem. Els xiquets van adaptantse a que hi ha que menjar el que el posen. Ambient agradable i familiaren l’hotel.

A les 7:30 pasa l’autobus (mini) que ens portara a l’excursio. Som 12 en el bus + el xofer. Va ple.

Ens dirigim cap a les montanyes nevades que van vorer ahir al arrivar.

Visitem las cuevas de milodon. No ha vist mai una cova tan gran. Em recorda a la cueva de AYLA del clan de los osos. Medis 200m de fondo, 30m de altura i 80m d`ample.

Hi han uns 10 minibusos visitant la cova. Son les 9hl. Despres d`un hora veient la cova partim.

Mai havia vist tantes vaques. Un ramat de vaques amb pastors a cavall (al menys 4) i gosos. Van en la mateixa direccio que nosaltres i costa pasar a totes.

Pasem pel reten cerro del castillo. Unes cases i un bar en mig de cap lloc. No hen vist cap poble en la Patagonia llevat de Punta Arenas i Puerto Natales. I aixo que hem fet kilometres. En el bar hi ha un conill per terra. Li diuen tambor.

Parem a les 11:30 a fer unes fotos del llac Sarmiento i las Torres Paine al fons.

Parem tambe Laguna Amarga. La vista es impresionant. Molts animals salvatges al llac i a les voreres del cami. Wanacos. Zorrillos. Flamencos, caranchos, …Pasem pel refugio Laguna Amarga. Bon lloc de retiro. Lo pitjor, el clima que es molt variable i extrem en hivern.

Un altra parada. Fem una excursioneta a una cascada. Un paisatge maraellos. Muntem una muntanyeta. Quan estem dalt comenca abfer aire. Que puguen baixar?. Poc a poc, amb molta dificultat baixem i tornem al bus.

Pasem bordejant el Lago Pehoe arrivem al camping Pehoe on dinem el que vam comprar ahir en P.A. Veiem a Elena i Dolores (2 amiges galleges que tambe venen al congres.). Anem a fer un café i pasejar. Vistes de postal.

A les 14:30hl partim de nou.

Parem en un lloc. Caminem 40 minuts. Fa un aire que a vegades no el dixa tirar avant. ens trovem davant d`un llac amb trosos de gel d`un blau espectacular. Al fons el glaciar Grey. Meravellos. Hem de tornem al bus. Ens espera a les 16:30hl. Tornem a Puerto Natale per un cami mes curt.

Arrivem al poble a les 18:30. El dia ha sigut llarc pero profitos. Dutxes. Pasejem pel poble. Aco (este poble) es com doctor en alaska pero sense neu. Anem a sopar (amb elena i dolores) i dormir. Dema tenim un altra excursio. Francesc Arandiga